رحیمی زاده

رییس دادگستری طبس:باید مردم و دستگاههای فرهنگی و مرتبط به کمک سیستم قضایی کشور بیایند

طبس- حقانی- سرپرستی یزدفردا: رییس دادگستری شهرستان طبس: کمبود کارشناس در حوزه قضایی طبس باعث طولانی شدن زمان دادرسی می شود.

نشست خبری رییس دادگستری شهرستان طبس، پیش ازظهر چهارشنبه یکم تیرماه در ساختمان دادگستری این شهرستان برگزار شد.


رییس دادگستری طبس، ضمن گرامیداشت یاد شهید آیت الله بهشتی، هفته قوه قضائیه و مناسبات آن را یادآور شد و گفت:عدالت قضایی و برقراری مساوات و برابر شمردن همه افراد در قانون زیباترین چهره قوه قضائیه و کار قضاوت است.


"محمدحسین رحیمی زاده" افزود: دستگاه قضایی، تکالیف سنگینی را عهده دار است و انتظارات بحق مردم از این دستگاه در جلوگیری از اطاله دادرسی – برخورد قاطع با مجرمین – پیشگیری از وقوع جرم وبسترسازی عدالت قضایی همواره مورد توجه قضات و دستگاه قضایی این شهرستان بوده و هست.

وی افزود:: بسیاری از زمانها قضات ما در اتاق کار خود با توکل به ائمه معصومین(س) و تأسی از عدالت امام علی(ع) همراه با اشک و توسل حکمی را صادر می کنند، که این نشان از اعمال قانون با در نظر گرفتن میزان و حدود الهی در کار قضاوت است.


این مقام ارشد قضایی شهرستان گفت: سعی کرده ایم تا وقت رسیدگی به دعاوی را به کمترین زمان ممکن کاهش دهیم، که البته چون زمان ابلاغ اوراق به طرفین دعوی چند روزی طول می کشد، گاهأ زمان رسیدگی به یکماه ختم می شود.وباز هم نباید این شبهه ایجاد شود که همه پرونده ها و دعاوی در همین زمان کوتاه باید رسیدگی شود، زیرا بعضی از پرونده ها بنابر حجم گسترده و نیاز به تحقیقات و دلائل محکمه پسند، شاید ماهها به طول انجامد.


رحیمی زاده تاکید کرد:ضمن آنکه دستگاه قضایی و همکاران ما در شهرستان طبس در بحث پیشگیری از وقوع جرم به وظایف خود عمل می کنند و الحمدلله موفق هم بوده اند، اما باید یک حرکت همگانی آغاز شود و مردم و دستگاههای فرهنگی و مرتبط به کمک سیستم قضایی کشور بیایند، که مؤکدأ مهمترین نهاد مؤثر در این امر "نهاد خانواده" است.


وی خاطرنشان کرد: در سطح حوزه قضایی شهرستان طبس، مشکلاتی وجود دارد که در سفرهای استانی ریاست محترم جمهوری اسلامی به استان یزد و نیز سفر اخیر وزیر محترم دادگستری به شهرستان طبس، مطرح شد و در بعضی از آنها تصمیماتی اتخاذ گردید و در برخی نیز تاکنون به مرحله تأمین اعتبار رسیده ایم، که از مقامات بزرگوار استان یزد می خواهیم برای ارتقاء ساختمان فعلی دادگستری شهرستان – ساختمان پزشکی قانونی و ایجاد سالن تشریح – انتقال زندان طبس به خارج از شهر- راه اندازی دادگاههای بخشهای عشق آباد و دیهوک و از همه مهمتر تأمین کارشناس قضایی در حوزه طبس تمهیدات عاجل اتخاذ کنند.


"محمدحسین رحیمی زاده" گفت: کمبود نیروی متخصص کارشناس رسمی قضایی یکی از مشکلات عمده حوزه قضایی طبس می باشد که باعث اطاله دادرسی در پرونده های این دادگاه می شود.

این جلسه با پاسخ به سوالات خبرنگاران در حوزه های مختلف پایان یافت.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا